星期五, 3月 16, 2018

讀名句學外文(十四)

圖片來源 : https://gratisography.com
名人名句是我們學習的一個很棒的依據:

不僅可以學習成功人士的人生觀,也可以學習英日文。

要解決任何問題,先問自己這三個問題:
第一點,我能夠怎麼做?
第二點,我能讀什麼書?
以及第三點,我能夠請教誰?

To solve any problem, here are three questions to ask yourself: First, what could I do?
Second, what could I read?
And third, who could I ask?
- Jim Rohn(吉姆‧羅恩)


昨天已在昨夜畫下句點,而今天是全新的一天。
Yesterday ended last night. Today is a brand-new day.
- Zig Ziglar(吉格・金克拉,美國著名作家)

笑一個,這是免費的療法。
Smile, it's free therapy.
- Douglas Horton(道格拉斯‧霍爾頓,美國牧師)

設立目標是讓腦中無形的想法化為實際可行的第一步。
Setting goals is the first step in turning the invisible into the visible.
- Tony Robbins (東尼.羅賓斯,美國作者)

我覺得在地球上我只是非常小的存在,而我可以用文學表達這樣的感受。
I have the feeling of being a very small item on this planet, and literature enables me to express that.
- Jean-Marie Gustave Le Clézio(讓‧馬里‧古斯塔夫‧勒克萊齊奧,法國知名作家,曾在2008年獲得諾貝爾文學獎)

如果你想像太陽一樣閃耀,首先要像太陽一樣燃燒。
If you want to shine like a sun, first burn like a sun.
A. P. J. Abdul Kalam (阿卜‧杜爾‧卡拉姆,印度第11任總統)


成功的秘訣在於一位賢妻和一份穩定工作,我太太是這樣跟我說的。
The secrets of success are a good wife and a steady job. My wife told me.
- Howard Nemerov (美國詩人)


轉個念,就能改變人生。
Change your thoughts and you change your world.
-Norman Vincent Peale(諾曼‧文森特‧皮爾,著名牧師、作家,提倡積極思考)


吸收經驗,呼出詩歌。
Breathe-in experience, breathe-out poetry.
- Muriel Rukeyser (美國詩人)


人都需要勇氣才能成長並活出自我。
It takes courage to grow up and become who you really are.
- Edward Estlin Cummings(愛德華‧艾斯特林‧卡明斯,美國著名詩人、畫家等)

沒有留言:

張貼留言